کتاب بیوانفورماتیک عملی پروتئین

کتاب بیوانفورماتیک عملی پروتئین ابزاری لازم برای مسائل بیوانفورماتیکی مرتبط با پروتئین که مورد استفاده قرار می گیرد، را پوشش می دهد. ابزارهایی که نیاز به نصب نرم افزار دارند یا پردازش قبل و بعد از تجزیه و تحلیل داده های ورودی یا نتایج باشدرا شامل نمی شود. در حالی که کتاب تلاش می کند در تمام جنبه های مربوط به پروتئین (از توالی ژنوم به شبکه های پروتئین، دنباله های کامل پروتئین و ساختارهای سه بعدی)، جامع باشد، تعداد ابزارهایی که در هر دسته این موارد که ذکر شده لزوما محدود است و بسیاری از ابزارهای مشابه به هم نیز حذف شده است.

نقطه نظر کتاب بیوانفورماتیک عملی پروتئین کاملا عملی است و مبانی نظری ابزار تنها به صورت سطحی ذکر شده است و تنها برای تفسیر بهتر نتایج می باشد. در این کتاب سعی شده است، استفاده از ابزارها به شیوه ای مشابه با آنچه که در کتاب های مولکولی زیست شناسی توصیف شده اند توضیح داده شود، و مثال های عملی با پروتئین های واقعی در بخش های مختلف گنجانده شده است.

از آنجا که این زمینه بسیار سریع در حال حرکت است و بسیاری از ابزارها بهبود می یابند و پیشرفت می کنند یا آدرس های وب تغییر می کنند یا به سادگی از بین می روند، این کتاب به یک وب سایت پویا مرتبط است که سعی در بازتاب این تغییرات خواهد داشت. این سایت لیستی از ابزارها را به روز کرده و اطلاعاتی را در مورد به روزرسانی ها و تغییرات احتمالی آنها درج می کند.به این سایت می توانید از آدرس http://csbg.cnb.csic.es/PB/ دسترسی پیدا کنید.

  • برای دانلود کتاب بیوانفورماتیک عملی پروتئین اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط

None found

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *