5 نکته کلیدی خرید لوله فالکون

لوله فالکون یا فالکون تیوپ – Falcon tube لوله‌آزمایشی پلاستیکی همراه با درب رزوه دار است که نام لوله سانتریفیوژ نیز شناخته می‌شود. از این لوله به‌عنوان ابزاری برای محافظت و نگهداری نمونه‌های حساس زیستی و همچنین انجام آزمایش‌های وابسته به سانتریفیوژ استفاده می‌شود. فالکون از جنس پلی‌پروپیلن (PP) و با شفافیت بالا ساخته می‌شود. اکثر تجهیزات پلاستیکی و آزمایشگاهی نیز از پلی‌پروپیلن ساخته می‌شود که به دلیل خواص شیمیایی و فیزیکی منحصربه‌فرد این ماده همچون مقاومت بالا در چرخش و تلرانس دمایی است.

فهرست

اجزا و ظاهر لوله فالکون

لوله فالکون که به نام لوله سانتریفیوژ نیز شناخته می‌شود، دو جز اصلی دارد. یک بدنه آن که شامل پایه نگه دارند (نه در همه مدل‌ها)، خطوط مدرج حجم، جایگاه برچسب، رِزوِه سرپیچ و مخزن داخلی می‌باشد. بخش دوم نیز درب آن می‌باشد که در رنگ‌های مختلفی باتوجه‌به مدل لوله بر روی آن قرار می‌گیرد.

توجه شود عدد 12000 دور ممکن است برای لوله ای مختلف از برند های مختلف متفاوت باشد.

لوله فالکون با پایه نگهدارند

لوله های فالکون از لحاظ پایه به دونوع پایه دار (self-standing – skirted) و بدون پایه (W شکل – non-skirted) تقسیم میشوند. فالکون های پایه دار، دارای کف صافی هستند که به آنها امکان می دهد به تنهایی و بدون رَک بایستند.

فالکون پایه دار
لوله فالکون 50ml پایه دار

اتوکلاو پذیری

ممکن است به هر دلیلی نیاز باشد لوله فالکون آزمایش خود را اتوکلاو نمایید. اما از کجا معلوم لوله فالکون شما اتوکلاو پذیراست؟

نمونه دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی

ابتدا لازم است بدانید 99% فالکون‌های موجود در بازار اتوکلاو پذیراند و می‌توانید تا دمای 121 درجه آنها را حرارت دهید. شما 3 راه برای پی‌بردن به اتوکلاوپذیری فالکون خود دارید.

  1. پرسش از فروشنده هنگام ثبت پیش‌فاکتور.
  2. مطالعه دقیق بسته‌بندی محصول با دو روش درخواست عکس از فروشنده هنگام ثبت پیش‌فاکتور و یا زوم کردن بر روی عکس محصول که در سایت قرار گرفته است.
  3. مراجعه به سایت تولیدکننده و اخذ اسکرین‌شات از مشخصات اتوکلاو پذیری آن و ثبت پیش‌فاکتور باتوجه‌به اسکرین‌شات.
لازم به ذکر است که فروشگاه وندیداز از تمام روش‌های فوق‌الذکر پشتیبانی کرده و شما می‌توانید عکس محصول مدنظر خود را در واتس‌اپ فروشگاه یا سایت ما پیدا و مطابق آن ثبت سفارش نمایید.

انواع فالکون

فالکون‌ها در حجم‌های گوناگون و مطابق استاندارد طراحی و تولید می‌گردند. برای مثال سه شرکت نام‌آشنای Labware، تراست مومد و QC-LAB که دارای گواهی‌نامه‌ معتبر بهداشتی هستند دارای فالکون در حجم‌های 10ml, 15ml و 50ml میباشند. همچنین شما می‌توانید فالکون و دیگر اقلام مصرفی آزمایشگاه خود را تنها با یک پیام به واتس‌اپ مجموعه وندیداز تهیه نمایید.

فالکون های 15ml و 50ml به دو صورت پایه دار و بدون پایه

لازم به ذکر است لوله‌های سانتریفیوژ پذیر (CENTRIFUGE TUBES) رنج نسبتاً بزرگی از تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی است که بنا بر نوع طراحی، توانایی تحمل نیروی گریزازمرکز دستگاه سانتریفیوژ را داشته و عمل خاصی را بر روی سیال موجود در لوله انجام می‌دهد؛ بنابراین فالکون‌ها فقط یکی از این محصولات‌اند.

رک‌ فالکون

در مطلب ذکر شد که فالکون‌ها دو نوع ته‌گرد و ته صاف هستند. فالکون‌های ته‌گرد (w) بدون پایه هستند بنابراین برای نگهداری و جابه‌جایی نیاز به رک دارند. رک‌های فالکون به حجم‌های 15 و 50 میلی‌لیتر در تعداد 20 ،30 ،25 و 50 خانه موجود هستند. لازم به ذکر است که این رک‌ها نیز به دو نوع قابل اتوکلاو و غیر قابل اتوکلاو تقسیم می‌شوند.

رک فالکون در اقسام چند طرفه

بسته‌بندی فالکون‌ها

فالکون‌ها اصولاً دربسته بندی‌های چندتایی یا تکی به دو نوع استریل و غیر استریل ارائه می‌شوند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *