سوالات متداول باند های الکتروفرورز

یکی از سوالات متداول در آزمایشگاه های مولکولی در خصوص  باند های الکتروفرورز می باشد که به دوتا از ان ها در اینجا پاسخ می دهیم.

چگونه وضوح بهتری از باند های الکتروفرورز دریافت کنید؟

چند روش ساده برای افزایش وضوح (وضوح) باند های DNA شما عبارتند از:
الف) اجرای ژل با ولتاژ پایین برای مدت زمان طولانی تر.
ب) استفاده از شانه ژل گسترده تر.
ج) بارگذاری DNA کمتر در چاه.

چگونه جدایی بهتری از باند ها کسب می کنید؟

اگر نوارهایی با اندازه مشابه دارید که خیلی نزدیک به هم هستند ، می توانید درصد ژل را تنظیم کنید تا جدایی بهتری داشته باشید. ژل آگارز با درصد بالاتر به جدا شدن باندهای کوچکتر از یکدیگر کمک خواهد کرد و درصد ژل پایین نیز به جدا کردن باند های بزرگتر کمک می کند.
قانون ۱۰٪ : برای هر نمونه ای که می خواهید روی ژل بارگذاری کنید ، ۱۰٪ حجم بیشتری از مقدار مورد نیاز خود ایجاد کنید، زیرا می توان چندین میکرولیتر در پیپتینگ از دست داد.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید ۱٫۰ میکروگرم در ۱۰μL بارگیری کنید ، ۱٫۱μg را در ۱۱μL قرار دهید.

مروری بر تعریف الکتروفورز :

الکتروفورز از روش های ارزان و موفقیت آمیز برای جداسازی مولکول ها روشی است به نام الکتروفورز که در آن تفکیک و جداسازی گروه های پروتئینی نیز به صورت دقیق صورت می گیرد. این روش کاربردهای بسیاری دارد و از مزیت های بسیاری برخوردار است. همان طور که اشاره کردیم با استفاده از این روش می توان به جداسازی مولکول ها اقدام کرد که این عملیات از طریق یک میدان الکتریکی درون یک شبکه متخلخل صورت می گیرد. با توجه به اندازه و ابعاد مولکول ها و نوع آن ها سرعت حرکت مولکول ها در این شبکه متفاوت می باشد.

مطالب مرتبط

None found

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *