توضیحات

مشخصات و ویژگی های محیط کشت SF دارواش

محیط کشت SF دارواش، مناسب برای جداسازی سالمونلا از نمونه های مدفوع و ادرار میباشد. سلنیت سدیم برای انواع انتروباکتریاسه ها از جمله E.Coli و شیگلا مهار کننده می باشد.

پروتکل کشت در محیط های SF یا GN

این محیط را به میزان 10CC در لوله های درب پیچ دار می ریزند و سپس به مدت 15 دقیقه در 100 درجه سانتی گراد حرارت میدهند. لازم به ذکر است که این محیط نیاز به اتوکلاو ندارد. 4 تا 5 ساعت پس از تلقیح نمونه، محیط کدر میشود. باید دقت داشته باشید که 8 تا 12 ساعت بعد از تلقیح نمونه در سلنیت F باید از آن محیط به روی محیط های SS آگار یا بیسموت سولفیت آگار کشت داده شود.

برای تلقیح در محیط لوله ای، نمونه را با سواب به داخل محیط GN یا SF براث برده، سواب را دور می اندازیم. معمولا برای محیط GN براث 4-6 ساعت انکوباسیون و محیط SF براث 12-8 ساعت انکوباسیون در 37-35 درجه سانتیگراد توصیه می شود. در بعضی منابع جدید برای انکوباسیون GN براث 8-6 ساعت و SF براث 24-18 ساعت ذکر شده.

بعد از زمان تعیین شده، از سطح محیط SF براث بدون مخلوط کردن یک لوپ برداشته و روی پلیت مک کانکی و XLD کشت می دهیم. کشت باید بگونه ای باشد که کلنی های جدا از هم بدست آید. همه پلیت ها را به مدت 24 ساعت در 37-35 درجه سانتی گراد انکوبه می کنیم. در صورت عدم رشد یا رشد ضعیف، انکوباسیون را تا 48 ساعت ادامه می دهیم.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.