کارکرد عالی واکسن کووید-۱۹، به روز رسانی جدید سی دی سی

CDC برای اطمینان از اینکه واکسن COVID-19 مطابق انتظار کار می کند ، مطالعات موثری در زمینه واکسن انجام می دهد. علاوه بر این ، CDC در حال هماهنگی با ادارات بهداشت محلی برای بررسی عفونت های SARS-CoV-2 در میان افرادی است که واکسن COVID-19 را دریافت کرده و الگوها یا روندها را در موارد زیر شناسایی می کند:

  • ویژگی های بیمار ، مانند سن یا شرایط پزشکی زمینه ای
  • واکسن خاصی که تجویز شده است
  • واریانت خاص SARS-CoV-2 که باعث عفونت می شود

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، داده های مربوط به موفقیت عفونت ویروس کرونا را منتشر کردند – به معنای مواردی که افراد کاملا واکسینه شده آزمایش مثبت دارند. داده ها میزان موثر بودن واکسیناسیون را مشخص می کند

به روز رسانی جدید سی دی سی از موارد ابتلا به کووید-۱۹ در پی تزریق واکسن  به بیش از ۹۵ میلیون نفر در آمریکا، که حدود هفت هزارم درصد بوده است.

از بین بیش از ۸۷ میلیون نفر که در آمریکا به طور کامل واکسینه شده اند، ۷۱۵۷ نفر مبتلا به کووید-۱۹ شده اند. از این ۷۱۵۷ نفر، ۶۴٪ خانم بوده اند، ۴۶٪ بالای ۶۰ سال بوده اند، ۳۱٪ بدون علامت بوده اند، ۷٪ بستری و ۱٪ فوت شده اند.

نکته از ۴۹۸ مورد بستری، ۳۴٪ بدون علامت کووید-۱۹ بوده اند و بستری به علت دیگر داشته اند. ۱۳٪ از ۸۸ نفر فوت شده نیز بدون علامت یا غیر مرتبط به کووید-۱۹ بوده اند.

این یعنی در کل موارد ابتلای اتفاق افتاده، ۰/۰۰۵ درصد، بستری ۰/۰۰۰۳ درصد و مرگ ۰/۰۰۰۰۹ درصد بوده است.

  • موارد شکست واکسن فقط در درصد کمی از افراد واکسینه شده رخ می دهد. تا به امروز ، هیچ الگوی غیر منتظره ای در مشخصات دموگرافیک مورد یا ویژگی های واکسن در میان افراد مبتلا به عفونت های موفقیت آمیز واکسن شناسایی نشده است.
  • واکسن COVID-19 موثر است. CDC به همه افراد واجد شرایط توصیه می کند به محض این که واکسن COVID-19 در اختیار آنها قرار گیرد.
  • CDC توصیه می کند که افراد کاملاً واکسینه شده در بسیاری از موارد مانند پوشیدن ماسک ، حفظ فاصله اجتماعی مناسب با دیگران ، پرهیز از ازدحام جمعیت و تهویه مناسب و شستن دستها و گام های خود در جهت محافظت از خود و دیگران ، گام بردارند.
کارکرد عالی واکسن کووید

کارکرد عالی واکسن کووید

منبع خبر: The Washington Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *