بهبود در حساسیت آزمایش سریع Covid-19

یک آزمایش مبتنی بر CRISPR که در MIT و انستیتوی Broad انجام شده است. می تواند تقریباً به اندازه تشخیص استاندارد Covid-19 موارد را تشخیص دهد. از زمان شروع همه گیری Covid-19، محققان در MIT و انستیتوی Broad از MIT و هاروارد، به همراه همکارانشان در دانشگاه واشنگتن، مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون، بیمارستان بریگام، کار بر روی یک روش تشخیصی. مبتنی بر CRISPR برای Covid-19 که می تواند در مدت زمان 30 دقیقه تا یک ساعت،.و با دقت مشابه تشخیص استاندارد PCR ،که اکنون استفاده می شود، نتیجه دهد.

آزمون جدید، معروف به STOPCovid ، هنوز در مرحله تحقیق است، اما در اصل، می توان آنقدر ارزان ساخته شود که افراد بتوانند هر روز خود را آزمایش کنند. در مطالعه ای که امروز در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، محققان نشان دادند. كه بر روی مجموعه ای از نمونه های بیمار، آزمایش آنها 93 درصد موارد مثبت را كه با آزمایش PCR برای Covid-19 تعیین شده بود، تشخیص داد.

همکاری آزمایشگاه Abudayyeh و Gootenberg برای کار بر روی آزمایش سریع Covid-19 کمی پس از شروع شیوع SARS-CoV-2 آغاز شد. آنها متمرکز بر ساخت سنجشی به نام STOPCovid بودند. که انجام آن ساده بود و به تجهیزات آزمایشگاهی خاصی نیاز نداشت. آنها امیدوارند که چنین آزمایشی بتواند. در آینده در محیط های مراقبتی مانند مطب پزشکان، داروخانه ها، خانه های سالمندان و مدارس استفاده شود.

جونگ می گوید: “ما STOPCovid را توسعه دادیم تا همه کارها در یک مرحله انجام شود. یک مرحله به معنای این است که آزمون به طور بالقوه بدون نیاز به کارشناس و خارج از تنظیمات آزمایشگاهی انجام می شود.”

در نسخه جدید STOPCovid که امروز گزارش شد، محققان با استفاده از فرایندی برای تغلیظ  ماده ژنتیکی ویروسی در نمونه بیمار با افزودن بید های مغناطیسی جذب کننده RNA، نیاز به از بین بردن کیت های خالص سازی گران قیمت که زمان برند و همچنین نیاز به تجهیزات دارند، را گنجاندند. این مرحله افزایش غلظت نمونه باعث افزایش حساسیت آزمون برای دستیابی به مرحله PCR می شود.

گوتنبرگ می گوید: “هنگامی كه ژنوم ویروسی را روی بید ها قرار دادیم، متوجه شدیم. كه این امر می تواند ما را به سطح بسیار بالایی از حساسیت برساند.”

محققان در مركز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون و الكس گرنینگر در دانشگاه واشنگتن STOPCovid را روی 402 نمونه بیمار – 202 مورد مثبت و 200 مورد منفی- آزمایش كردند. و دریافتند كه در این آزمایش جدید 93 درصد موارد مثبت تشخیص داده شده است توسط آزمون استانداردPCR. بودجه این تحقیق توسط انستیتوهای ملی بهداشت، بنیاد ملی علوم سوئیس، بنیاد پاتریک جی مک گاورن، انستیتوی تحقیقات مغز مک گاورن، کنسرسیوم ماساچوست. در زمینه آمادگی پاتوژن Evergrande Covid-19، بنیاد Mathers، هوارد موسسه پزشکی هیوز ، پروژه خیرخواهانه باز ، J. و P. Poitras و R. Metcalfe تامین می شود.

 تصویر میکروسکوپ الکترونی روبشی، ( SARS-CoV-2 اجرام طلایی گرد) را نشان می دهد که از سطح سلولهای آزمایشگاهی خارج می شوند.

لینک های مفید

منبع خبر: https://news.mit.edu/2020/rapid-covid-19-test-0917

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *