یک شرکت دانش بنیان داخلی موفق به طراحی و تولید انسولین قلمی ایرانی شد.

1400/10/26

انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید شده و برای جذب گلوکز و استفاده از انرژی آن به بدن کمک می‌کند. در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 (وابسته به انسولین) به دلیل اینکه لوزالمعده نمی‌تواند به‌اندازه کافی انسولین بسازد، میزان قند خون دچار اختلال می‌شود.

یکی از نیازهای اولیه یک بیمار دیابتی این است که به طور منظم از طریق تزریق انسولین، کمبود این هورمون را در بدن جبران کند. می‌توان گفت برای کنترل بیماری دیابت اغلب لازم است در طول روز انسولین تزریق شود.

اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید و از سرنگ و ویال برای دریافت انسولین موردنیاز استفاده می‌کنید، مطمئناً جایگزین‌کردن آن با انسولین قلمی (Insulin pens) کار را راحت‌تر می‌کند. در این صورت می‌توان دیابت خود را راحت‌تر کنترل کرد. 

زهره افسر طلا قائم‌مقام مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، درمورد محصول «انسولین قلمی» گفت: تولید این قلم ارزبری واردات انسولین را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توان امید داشت روند روبه‌رشد آمار دیابت در کشور با گسترده‌تر شدن استفاده از این قلم‌ها، کنترل شود.

وی افزود: شرکت ما تولید ماده اولیه انسولین را برای نخستین‌بار در ایران و خاورمیانه از سل لاین (ماده اولیه برای تحقیقات سلولی و مولکولی) تا محصول نهایی به‌منظور تأمین نیاز بازار داخلی و خودکفایی ملی در دستور کار خود قرار داده است.

مزایا و معایب استفاده از انسولین قلمی

مزایای استفاده از انسولین قلمی (Insulin pens)

مزایا و معایب استفاده از انسولین قلمی

مزایای استفاده از انسولین قلمی (Insulin pens)

+ استفاده راحت 

+ کوچک و قابل‌ حمل بودن 

+ رنگ های مختلف قلم های انسولینی جهت تشخیص نوع انسولین

از نظر راحتی استفاده از این قلم‌ها که از نکات مثبت این محصول محسوب می‌شود، می‌توان گفت: خود فرد می‌تواند قلم انسولین را به طور منظم و در طول روز تزریق کند. تنها کاری که باید انجام دهد این است که یک سوزن جدید برداشته، دوز مناسب را شماره‌گیری کرده و آن را تزریق کند.

معایب انسولین قلمی (Insulin pens)

–  قیمت بالا نسبت به سرنگ‌های سنتی

در صورت تمایل به استفاده از پن انسولین، بهتر است با پزشک در مورد تعداد و حجم دوز تزریق صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *