مشکل کمبود لوله خونگیری در چیست؟

موسسه علوم زیست پزشکی (IBMS) Institute of Biomedical Science  در خبری مسأله کمبود لوله های خونگیری را در سطح جهانی مورد بررسی قرار داده و دستورالعمل جامع و کاملی را موسوم به ان اچ اس (NHS) به منظور متعادل کردن تقاضا، بدون توجه به اینکه از چه نوع لوله ای استفاده شود، ارائه داد.

عرضه کم لوله خونگیری به علت چیست؟

برای توضیح اینکه مشکل کمبود لوله خونگیری در چیست  میتوان به این مطلب اشاره کرد که با توجه به کمبود جهانی محصولات لوله خونگیری، IBMS دستورالعمل NHS را  به منظور متعادل کردن تقاضا، صرف نظر از سیستمی که استفاده می شود، آگاه می کند.

از طرف برخی از کشورهای جهان خبرهایی حاکی از مواجه شدن آنها با کمبود محصولات خونگیری به پایگاه NHS انگلیس ارسال شده است. در همین حین پیشنهاداتی نیز در ارتباط با یک نوآوری و به روز رسانی در سیستم عرضه ی محصولات جمع آوری خون ارائه شده است. این دستوالعمل ها روی یک اصل مهم تأکید دارند و آن اینکه بهترین راهنمای عمل برای مراقبت های آزمایشگاهی این است که پزشکان را تشویق می کند دو بار فکر کنند، دو بار بررسی کنند و یک بار سفارش دهند. این مسأله باعث می شود که میزان تقاضا برای لوله خونگیری کاهش یافته و بازار متعادل شود. البته شدت کمبود در مناطق مختلف متفاوت است.

مصرف بیش از حد لوله های خونگیری در پی پاندمیک کرونا

با توجه به همه گیری و شیوع کرونا و افزایش چند برابری تعداد تست های آزمایشگاهی، بزرگترین مشکل و اختلالی که در این سیستم وجود دارد و همچنان ادامه دارد در بحث تولید و عرضه محصولات است. این مشکل با توجه به ظرفیت محدود شرکت های تولید کننده قابل توجیه است. اما توجیه این مطلب دردی از متقاضیان دوا نمی کند. نیاز است همزمان با گسترش و ادامه وضعیت کرونا و همچنین جهش های پی در پی و پیک های متوالی فکری جدی برای این کمبود اندیشیده شود.

 برند های لوله خونگیری

محصولات مرتبط

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *